fbpx

Birebir Sosyal Medya Uzmanlığı Eğitiminin Nisan Ayı kontenjanları tamamen doldu! Ön kaydınızı en erken Mayıs ayına yapabilirsiniz.

Sosyal MedyaDijital Pazarlama
Trend

Instagram Reklamlarım Neden Onaylanmıyor?

Instagram reklamları, birçok işletme ve marka sayfası için önemli bir araç. Binlerce kişiye hem markanızı tanıtabiliyor hem de ürünlerinizi/hizmetlerinizi pazarlayabiliyorsunuz. Fakat bazı dönemlerde Instagram reklamlarınızın onaylanmaması veya reddedilmesi gibi çeşitli problemler de maalesef yaşıyoruz. Eğer Instagram reklamlarınız onaylanmıyor ya da olması gerektiğinden çok daha uzun süre onay bekliyorsa bazı problemlerin olduğunu söylemek mümkün olacaktır. Peki bu problemler nelerdir? Gelin hep beraber inceleyelim.



Instagram Reklamları Neden Onaylanmaz & Geç Onaylanır?

Instagram, çeşitli problemleri içerisinde bulunduran bir platform. 1 hafta önce çıktığınız reklamdan aldığınız performansı, 1 hafta sonra alamayabilirsiniz. Ya da 1 hafta önce çıktığınız içeriğe, 1 hafta sonra reklam çıkamayadabilirsiniz. Bunun en büyük sebebi ise Instagram içerisinde yapılan çeşitli güncellemeler. Özellikle büyük bir güncelleme yapılacak ya da yapılmış ise Instagram reklamlarında garip davranışlar görmeniz mümkün olacaktır. Bu olay tabii ki sizin hesabınıza özel değil. Birçok reklamveren bu problemle karşılaşarak, benimle iletişime geçiyor. Ama uzmanların da bu konuda yapabileceği bir şey maalesef bulunmuyor.

Güncellemeleri bir kenara bırakırsak, yine reklamlarınızın geç onaylanmasının sebeplerini şöyle sıralayabilirim;

📌 Yoğun Reklam Talebi

Reklamlarınız onaya gönderildiğinde %90 yapay zeka tarafından incelenir ve bir problem yoksa yayına girer. Fakat yapay zeka, reklamınızda bir problem görürse bunu reklam uzmanlarına incelemeleri için aktarır. Çok fazla reklam veren hesap olduğu için de bu reklamınızın incelenmesi ve onaylanması 24 saatten daha uzun bile sürebilir.

Instagram Reklamları
Instagram Reklamları

📌 Reklamın Değerlendirme Aşamasında Düzenlenmesi

Instagram’dan ya da Business Manager üzerinden verdiğiniz reklamlar, değerlendirme sürecine girdiğinde tekrar bir düzenlemeye gitmemeniz gerekir. Tabii ki eksik veya yanlış bir şeyler varsa onları değiştirmelisiniz. Fakat reklamınızda bir düzenleme yapmak zorunda değilseniz, düzenlemenizi tavsiye etmiyorum. Çünkü reklamınızı düzenlediğiniz zaman değerlendirme süreci en başa dönüyor. Yani 5 saat önce değerlendirmeye gönderdiğiniz bir reklamı düzenlediniz ve bu süreyi sıfırlamış oldunuz.

📌 Video ya da Kaydırmalı Gönderi Reklamı Oluşturmak

Video ve kaydırmalı gönderilerin içerikleri detaylı ve kapsamlı oldukları için değerlendirme süreçleri de tek gönderiye göre daha uzun olabiliyor. Özellikle yapay zeka incelediği için videonuzu detaylı olarak ele alıyor ve bu yüzden 24 saat veya daha uzun bir sürede reklamlarınız onay alamayabiliyor.



📌 Hesabınızın Geçmişi

Reklam vermek için kullandığınız hesabınızın geçmişi çok önemli. Özellikle yeni bir hesap açıp, yeni yeni reklam vermeye başladığınız zaman yapay zeka hesabınıza henüz güvenmediği için reklamlarınızın onaylanması da gecikmeli olabiliyor. Bir hesapta ne kadar çok reklam çıkar ve reklamlarınız Facebook politikalarını ihlal etmezse, onay almanız daha hızlı ve kolay olabiliyor. Yeni ve geçmişi olmayan bir hesapta reklam veriyorsanız, reklamlarınızın daha geç onaylanacağını bilmenizde fayda var.

📌 Reklam Politikalarına Uyulmaması

Facebook, çeşitli konularda çok katı reklam politikaları uyguluyor. Bu politikaları reklamınız ihlal ediyorsa, hem onay almanız gecikiyor hem de reklamınızın reddedilme işlemi kolaylaşıyor. Bu problemi yaşatan reklam politikaları ise şu şekilde:

  • Replika ürünler ya da telif & ticari marka ihlalleri (Nike ayakkabı, Gucci Tişört)
  • Öncesi/sonrası görseller (güzellik merkezleri, spor salonları ve diyetisyenleri daha çok kapsıyor)
  • Yetişkinlere yönelik olan ürünler
  • Casus & kötü amaçlı yazılımlar
  • Yanlış bilgilendirme & yanıltıcı içerikler
  • Güvenli olmayan takviyeler
  • Ayrımcı uygulamalar ya da metin/görseller
  • Reçeteli satılan ürünler
  • Kripto para, eczaneler, alkol, flört uygulamaları, çevrimiçi kumar/oyun gibi sektörlerde reklam vermek isteyen hesaplar ise önceden yazılı izin almaları gerekir. Aksi takdirde reklam çalışması gerçekleştiremezler.
Instagram Reklamlarim Neden Onaylanmiyor Ahmet Ekinci 3
Instagram Reklamlarım Neden Onaylanmıyor?

Reklamlarım Politikaları İhlal Etmiyor ama Onaylanmadı/Reddedildi?

  • Reklamlarınızın herhangi bir politikayı ihlal etmediği düşünüyorsanız, onaylanmayan veya reddedilen reklamınızı silin, yeniden bir kampanya oluşturun.
  • Reklam ödemelerinizi kontrol edin, borcunuz varsa ödeyin.
  • Birkaç gün ya da birkaç hafta sonra tekrar reklam vermeye çalışın.
  • Reklam içeriğinizi değiştirin. Farklı bir görsele ya da videoya reklam vermeyi deneyin.
  • Meta İşletme Yardım Merkezi ile iletişime geçerek, yaşadığınız problemi aktarın.

Bu blog yazımda sizlere Instagram ve Facebook’ta verdiğiniz reklamlardaki yaşadığınız problemlere ilişkin bazı çözüm yolları aktarmaya çalıştım. Umarım faydalı olabilmişimdir.



Beni sosyal medya platformlarında takip edebilir, merak ettiğiniz konuları iletişim kanalları aracılığıyla bana iletebilirsiniz.

Daha Fazla Göster

Ahmet Ekinci

Sosyal Medya Uzmanı, Grafik Tasarımcı ve Dijital İçerik Üreticisiyim. Sosyal medya ve tasarım üzerine yeni gelişmeleri ve bilgi verici içerikleri web sitemde yazıyorum.
Başa dön tuşu