fbpx

Birebir Sosyal Medya Uzmanlığı Eğitiminin Nisan Ayı kontenjanları tamamen doldu! Ön kaydınızı en erken Mayıs ayına yapabilirsiniz.

Sosyal Medya
Trend

Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır?

Sosyal medya yönetimi, markaların/kişilerin ve işletmelerin sosyal medya mecralarında aktif olmaları, hedef kitlelerine ulaşmaları ve marka bilinirliği inşa etmeleri için oldukça önemli bir hizmet türü. Bu yönetim sürecinin doğru bir şekilde yapılması, markaların daha hızlı gelişim göstermesine de olanak sağlıyor. Fakat özellikle ülkemizde hesap yönetiminin yanlış ve yetersiz yapılması, markaların istek ve ihtiyaçlarının karşılanamamasına neden oluyor. Bu yazımda sizlerle, doğru sosyal medya yönetiminin püf noktaları neler, bunları anlatmaya çalışacağım.

Sosyal Medya Yönetimi

Sosyal medya yönetiminin, bu alanda eğitim almış ya da uzun zamandır aktif çalışmalar yapan sosyal medya uzmanları tarafından gerçekleştirilmesi gerekir. İşinin ehli kişiler tarafından yapılan bu çalışma neticesinde, olumlu dönüşler almak kaçınılmazdır. Tabii ki bu çalışmayı sadece hizmeti sağlayacak olan uzman açısından değil, aynı zamanda müşteri tarafından da ele almak gerekir. Müşterinin vizyonu, istekleri ve arzuları bu hizmetin doğru bir şekilde ilerlemesi konusunda oldukça kritik bir noktada bulunur.



Bu hizmeti almak isteyen müşteriler, uzmanın yönlendirmelerinden ziyade kendi isteklerini yaptırmaya çalışmaları durumunda ise hem uzmanın hem de müşterinin memnun olmadığı bir çalışma süreci ortaya çıkar. Bu da ilgili çalışma sürecinin oldukça kısa ve yetersiz olmasının en büyük nedenlerinden birisidir.

Sosyal Medya Yonetimi Nasil Yapilir Ahmet Ekinci
Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır?

Sosyal Medya Yönetimi Neden Yapılır?

  • Potansiyel müşterilere ulaşmak,
  • Hedef kitleyi ikna etmek,
  • Hedef kitleyi eğlendirmek,
  • Hedef kitleyi bilgilendirmek,
  • Kurumsal bir görünüm oluşturmak,
  • Ürün/hizmetler pazarlamak,
  • Markalaşmak için sosyal medya yönetimi yapılabilir.
    Fakat yukarıda bahsettiğim gibi bu hizmeti almak isteyen bir marka ya da kişi, bu saydıklarım dışında bir çalışma da isteyebilir.

Yanlış Sosyal Medya Yönetimi

Ülkemizde bu hizmeti sağlayan birçok kişi ya da ajans, yeterli eğitim almadığı ve kendi çaplarında böyle bir hizmet sağlamaya çalıştıkları için memnuniyet oranları oldukça düşük olabiliyor. Bunun en temel nedeni ise hesap yönetimi yapan kişilerin pazarlama, markalaşma gibi konularda yeterli bilgiye sahip olmaması, her müşteriye aynı paketlerin sunulması, markaların isteklerine özel bir yol haritası çıkarılmamasından kaynaklanıyor. Aynı zamanda müşterilerin kendi isteklerini diretmeleri, uzman kişilerin görüşlerine önem vermemeleri gibi durumlarda da hesap yönetim süreçleri maalesef başarılı olamıyor.

Sosyal Medya Yonetimi Nasil Yapilir Ahmet Ekinci 2
Doğru Sosyal Medya Yönetimi

Doğru Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır?

Sosyal medya yönetimi yapıyor ya da yapmayı düşünüyorsanız, her müşteri adayına aynı paketleri sunmaktan kaçınmanız gerekiyor. A paketinde 10 paylaşım, B paketinde 20 paylaşım şeklinde bir fiyatlandırma, size her ne kadar gelir modeli oluşturmuş olsa da, hizmeti alan markanın hesabı hiçbir ilerleme kaydedemeyecek, başladığınız noktada kalmaya devam edecektir.

  • Müşterilerinize paketler yerine, isteklerine özel bir teklif hazırlayın. Böylece hem siz hem de müşteriniz, süreç içerisinde yapılacak çalışmanın nasıl bir çalışma olacağını, neler yapılacağını net bir şekilde görebilecektir.
  • Plan ve programınızı oluşturun, onay alın. 15 ya da 30 günlük periyotlar içinde yapılacak olan paylaşımların bir listesini, tarihli bir şekilde planlamasını yapın. Yapılan planı, işin en başında müşterinin onayına sunun. Müşterinizin istemediği ya da değiştirilmesini talep ettiği yerleri de değiştirerek, son şeklini programınıza dahil edin. Bu programa uygun bir şekilde hareket edin.
  • “Hayır” demeyi öğrenin. Bir müşteri sizden hizmet almaya başladığında, yapılan iş esnasında ekstra istekleri olabilir. Müşterinizin her dediğini yapmaya çalışarak, kendinizi paralamayın. Bu işin uzmanı siz olduğunuz için müşterinizin taleplerine karşılık, onun niye olamayacağını usülüne uygun bir şekilde anlatmaya çalışın. Her şeye “evet” demek belirli bir süre sonra yaptığınız işten zevk almamanıza neden olabilir.
  • Pazarlama stratejilerine hakim olun. Sosyal medya pazarlaması, dijital pazarlamanın alt başlığı olduğu için pazarlama stratejilerine ve modellerine hakim olmanız gerekir. Çünkü sosyal medya yönetimi sadece içerik paylaşmaktan ibaret değildir ve her markaya özgü stratejiler, planlar ve yol haritaları oluşturmak önemlidir.
  • Bir ajans ya da freelancer çalışansanız, kapasitenizin üstünde iş yapmaya çalışmayın. Ülkemizdeki en büyük problemlerin başında, daha fazla müşteri uğruna kapasitesinin üzerinde iş yapmaya çalışan ajans veya kişilerin hesap yönetmeye çalışması geliyor. Durum böyle olunca, yönetilen her hesaba aynı ilgi ve alaka gösterilemediği, yeni planlar çizilemediği için başarısızlık kaçınılmaz oluyor. Bu yüzden, eğer tek başınıza bu işi yapmaya çalışıyorsanız, maksimum 3 hesabın yönetiminden sorumlu olmanızı tavsiye ederim. Eğer bir ajans ya da ekibiniz var ise bu oran ekibinizdeki kişi sayısına, markaların zorluk derecelerine göre değişkenlik gösterebilir. Az hesap yönetimi yapın ama verdiğiniz fiyat tekliflerini yüksek tutun. Böylece daha kaliteli bir hizmet verirken, emeğinizin karşılığını da almış olursunuz.



Bonus

Sosyal medya yönetimi, disiplin ve düzen isteyen, trendlerin düzenli takip edilmesi, takipçi ve etkileşim artışı gerektiren hesaplarda insan psikolojisinin iyi analiz edilmesi, planlama, pazarlama stratejilerinin tamamını içinde barındıran dinamik bir hizmet türüdür. Kurumsal bir görünüm isteyen, büyüme ve müşteri hedefi olmayan hesaplarda sadece içerik üretimi ile süreç tamamlanabilse de, daha farklı hedefleri olan sayfalarda çeşitli yol haritaları ve planlamaların oluşturulması, yapılan yönetimin başarılı olmasında oldukça etkili olacaktır.

Eğer siz de doğru sosyal medya yönetimini kapsamlı bir şekilde öğrenmek, kendinizi bu alanda geliştirmek ve geleceğini şekillendirmek istiyorsanız, tamamen kişiye özel ve birebir olarak gerçekleşen Birebir Sosyal Medya Uzmanlığı Eğitimime katılım sağlayabilirsiniz.

Bu tür bilgilerin devamı için beni Instagram‘dan da takip edebilir, sosyal medya güncellemelerine ilişkin haberleri anında alabilirsiniz.

İletişim

Daha Fazla Göster

Ahmet Ekinci

Sosyal Medya Uzmanı, Grafik Tasarımcı ve Dijital İçerik Üreticisiyim. Sosyal medya ve tasarım üzerine yeni gelişmeleri ve bilgi verici içerikleri web sitemde yazıyorum.
Başa dön tuşu