fbpx

Birebir Sosyal Medya Uzmanlığı Eğitiminin Nisan Ayı kontenjanları tamamen doldu! Ön kaydınızı en erken Mayıs ayına yapabilirsiniz.

Sosyal Medya

UGC (Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçerik) Nedir, Avantajları Nelerdir?

Bugün sizlere UGC kavramını anlatmak istiyorum. UGC, yani Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçerik, dijital platformlarda kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikleri ifade eder. Bu içerikler, kullanıcıların fikirleri, yorumları, fotoğrafları, videoları ve daha fazlasını içerebilir. Bu tür içeriklerin üretimi özellikle TikTok sayesinde iyice yükselişe geçmeye başladı.. Özellikle Influencer Marketing tarafındaki maliyetlerin artması, Influencerlara olan güvenin azalmaya başlaması gibi durumlardan ötürü birçok marka, kullanıcıların üretmiş olduğu içeriklere daha fazla ağırlık vermeye başladı.

UGC (Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçerik)

UGC Nedir Ahmet Ekinci Sosyal Medya Uzmani 2

Nasıl UGC Yapılır?

UGC yapabilmeniz için sosyal medya mecralarında aktif olmalı ve düzenli içerik üretmeniz gerekir. UGC için yüz binlerce veya milyonlarca takipçiye ihtiyacınız yoktur. Çünkü siz, ürün veya hizmet hakkında yaşamış olduğunuz olumlu/olumsuz deneyimleri aktarır, bu ürün/hizmeti araştıran kişilere bilgilendirmeler sağlarsınız. Burada önemli olan faktör, sosyal medya mecralarında popüler ve trend olan ürünleri satın alarak, deneyimlerinizi paylaşmak olmalıdır. (Örneğin, son zamanlarda Bubble Tea popüler ise Bubble Tea satışı yapan yerden ürünü satın almanız ve insanlara bu deneyimi bir video ile anlatmanız basit bir örnektir.) Böylece oluşan trend akımı sayesinde, video veya yazılarınızı daha fazla kişiye ulaştırabilir, markanın ve diğer kullanıcıların dikkatini çekmeye başlayabilirsiniz.



Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçerik ile Influencer Marketing Arasındaki Fark Nedir?

  1. UGC, kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikleri ifade eder. Kullanıcılar, kendi deneyimlerini, fikirlerini takipçileri ile paylaşırlar. Bu işlem karşılığında genellikle bir ödeme almazlar fakat marka üretmiş olduğunuz içerikten ötürü size bir ödeme yapmak / avantajlar sunmak isteyebilir. Influencer Marketing‘te ise markaların vermiş olduğu brifinge göre bir içerik oluşturulur, markanın istekleri ön plandadır ve bu çalışma için markalar, Influencerlara ödeme yaparlar.
  2. İçeriği yapabilmek için çok yüksek takipçiye ihtiyacınız yoktur. Fakat Influencer Marketing için belirli oranda takipçi sayısına ve etki gücüne sahip olmanız gerekir.
  3. Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçerik, genellikle doğal ve otantik bir şekilde oluşturulur. Kullanıcılar gerçek deneyimlerini yansıtır ve kişisel tarzlarını kullanırlar. Influencerlar ise o ürünün tanıtımı/reklamı için belirli bir metin ya da ortam üzerinden hareket ederler.
UGC Nedir Ahmet Ekinci Sosyal Medya Uzmani 3

Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçeriğin Avantajları Nelerdir?

  • Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler, genellikle daha otantik ve güvenilirdir. Kullanıcıların gerçek deneyimlerini yansıtması, diğer potansiyel müşterilerin markaya olan güvenini artırır. Markaya sosyal kanıt sağlar ve müşterilerin satın alma kararları üzerinde olumlu etki yaratır.
  • Müşterilerin marka ile etkileşimde bulunmalarını teşvik eder. Kullanıcılar içerik oluşturarak markaya katılır ve marka ile bağlarını güçlendirir. Bu, müşteri bağlılığını artırır ve markanın sadık bir müşteri tabanı oluşturmasına yardımcı olur.
  • Kullanıcılar, oluşturdukları içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma eğilimindedir. Organik trafik ve markanın sosyal medya varlığının artmasını sağlar. Kullanıcılar tarafından paylaşılan içerikler, potansiyel müşterilerin markayı keşfetmesine ve paylaşmasına yol açar.
  • Marka ile müşteriler arasında daha fazla etkileşim ve ilişki kurulmasına olanak sağlar. Kullanıcılar, içerik oluşturarak marka ile etkileşimde bulunur ve geri bildirim sağlar. Bu, markanın müşteri ihtiyaçlarını daha iyi anlamasını ve müşteri odaklı bir yaklaşım geliştirmesini sağlar.

Bu tür bilgilerin devamı için beni Instagram‘dan da takip edebilir, sosyal medya güncellemelerine ilişkin haberleri anında alabilirsiniz.

İletişim



Daha Fazla Göster

Ahmet Ekinci

Sosyal Medya Uzmanı, Grafik Tasarımcı ve Dijital İçerik Üreticisiyim. Sosyal medya ve tasarım üzerine yeni gelişmeleri ve bilgi verici içerikleri web sitemde yazıyorum.
Başa dön tuşu