fbpx

Birebir Sosyal Medya Uzmanlığı Eğitiminin Nisan Ayı kontenjanları tamamen doldu! Ön kaydınızı en erken Mayıs ayına yapabilirsiniz.

Sosyal Medya
Trend

Threads Nedir, Nasıl Kullanılır?

Threads, 6 Temmuz Perşembe günü tüm kullanıcıların kullanımına sunuldu. Twitter’ın en büyük rakiplerinden bir tanesi olarak ortaya çıkan bu platform, 24 saatten daha kısa bir süre içerisinde 40 milyonluk bir kullanıcı potansiyeline ulaşmayı başardı. Özellikle son zamanlarda Elon Musk’un Twitter üzerinde yaptığı çeşitli değişiklikler ve güncellemeler, birçok Twitter kullanıcısı tarafından tepkiyle karşılandı. Bu tepkiler, insanların yeni platforma daha hızlı bir şekilde geçiş yapmalarında da oldukça etkili oldu. Peki bu platform nasıl kullanılır, algoritması nedir hep beraber inceleyelim.

Threads Nedir?

Threads, Türkçe’ye “Konular” olarak çevriliyor. Platformun çalışma sistematiği Twitter ile oldukça benzerlik gösteriyor. Yeni platform, Instagram ile ortak çalışıyor. Bu uygulama üzerinde oluşturduğunuz bir post’u, “Paylaş” butonu ile Instagram’da story veya gönderi olarak doğrudan paylaşabiliyorsunuz. İşte uygulama ilgili bilmeniz gerekenler;

  • Gönderileriniz maksimum 500 karakter uzunluğunda olabilir.
  • Videolarınız maksimum 5 dakika uzunluğunda olabilir.
  • Şu anlık içeriklerinizde hashtag kullanamazsınız.
  • Şu anlık uygulama içerisinde özel mesajlaşma özelliği yer almıyor.
  • Instagram’da engellediğiniz kişiler, otomatik olarak Threads üzerinde de engelleniyor.
  • Kaydırmalı post oluşturmak için maksimum 10 adet görsel kullanılabiliyor.
  • Akışınızdaki içerikler takip ettiğiniz kullanıcıların içerikleri ve algoritma tarafından önerilen içerikler olacak şekilde sergileniyor.
  • Şimdilik bir web arayüzü bulunmuyor. Sadece mobil cihazlardan erişim sağlanabiliyor.
  • Threads hesabını silmek isteyen kullanıcıların Instagram hesapları da aynı anda siliniyor.



Threads Nasil Kullanilir ve Calisma Prensibi Nedir Ahmet Ekinci 3
Threads – ahmetekincicomtr

Nasıl Threads Hesabı Oluşturulur?

Threads hesabı oluşturmak, Instagram hesabı oluşturmaktan bile daha kolay. Çünkü Meta, yaptığı açıklamalarda bu platformun, Instagram’ın bir parçası olduğunu duyurdu. Bu uygulamada hesap oluşturmak için;

  • App Store ya da Google Play üzerinden Threads’i indirin.
  • Instagram‘a giriş yaparken kullandığınız kullanıcı adı ve şifrenizi kullanın.
  • Karşınıza gelen ekranda kendinize göre özelleştirmelerinizi yapın.

İşte hesap oluşturmak bu kadar kolay! Artık paylaşım yapmaya başlayabilir ve arkadaşlarınız ile etkileşime girebilirsiniz.

Threads Algoritması Nasıl Çalışıyor?

Threads’in algoritması ile Instagram algoritması tamamen birebir aynı çalışıyor. Her iki platformda da ekran okuyucu desteği ve yapay zeka tarafından oluşturulan görüntülü açıklamalara göre içerikler ilgili kişilere gösteriliyor. Siz en çok hangi hesaplar, içerik türleri, konu başlıkları ile ilgili içerikler ile etkileşim kuruyorsanız, akışınız da buna göre değişkenlik gösteriyor.

İçerik üreticileri için de durum son kullanıcılarda olduğu gibi aynı. Bir içerik üretici hangi konu başlıklarına yoğunlaşıyor ve ne tür içerikler üretiyorsa, algoritma otomatik olarak o konuyla ilişkili olabilecek kullanıcıların karşısında içerikleri çıkarmaya ve içerik üreticinin kitlesine ulaşmasına yardımcı olmaya çalışıyor. Eğer içerik üretmeyi düşünüyorsanız, bu bilgilerden yola çıkarak içerik üretimlerinize başlayabilirsiniz.

Threads Sözlüğü

Uygulamayı kullanırken, hangi terimlerin ne anlam ifade ettiğini aşağıdan öğrenebilirsiniz.

  • Post: Tekli görsel, metin ya da video paylaşımlarına verilen isim.
  • Thread: Zincirli ve bir konunun devamı olan içeriklere verilen isim.
  • Reply: Başka birisinin ileti dizisine yanıt verme eylemi.
  • Repost: Başkasının gönderini profilinizde paylaşma eylemi.
  • Quote: Başkasının gönderisini + kendi düşüncelerinizi katarak paylaşma eylemi.

Özet

Son olarak konuyu toparlamak gerekir ise Threads, Twitter’ın en büyük rakiplerinden birisi olmaya aday bir platform. Şu anlık uygulama içerisinde herhangi bir reklam bulunmuyor fakat önümüzdeki süreç içerisinde reklamlar uygulama içerisinde aktif olacaktır. Her ne kadar Twitter kadar gelişmiş bir arayüze sahip olmasa da ilerleyen günlerde, belki de Twitter’dan bile daha gelişmiş ve kullanışlı bir arayüz bizi karşılayacak olabilir. Bu platform hayatımızın neresinde, nasıl konumlanır ve bizlere neler vaat eder bilmiyorum fakat zaman geçtikçe platformun hayatımıza nasıl bir etkisi olacağını da hep beraber izleyerek göreceğiz.

Bu tür bilgilerin devamı için beni Instagram‘dan da takip edebilir, sosyal medya güncellemelerine ilişkin haberleri anında alabilirsiniz.

İletişim



Daha Fazla Göster

Ahmet Ekinci

Sosyal Medya Uzmanı, Grafik Tasarımcı ve Dijital İçerik Üreticisiyim. Sosyal medya ve tasarım üzerine yeni gelişmeleri ve bilgi verici içerikleri web sitemde yazıyorum.
Başa dön tuşu