fbpx

Birebir Sosyal Medya Uzmanlığı Eğitiminin Nisan Ayı kontenjanları tamamen doldu! Ön kaydınızı en erken Mayıs ayına yapabilirsiniz.

Dijital Pazarlama

Meta Reklam Paneli mi Instagram Reklam Paneli mi Tercih Edilmeli?

Sosyal medya pazarlamasının markalar üzerindeki önemi her geçen gün hızlı bir şekilde artmaya devam ediyor. Sosyal medya reklamlarının öneminin artmasıyla birlikte; bu reklamları doğru bir strateji ile yönetebilecek uzman arayışları başlıyor. Peki reklam yönetimi yapan uzmanlar Meta Reklam Panelini mi yoksa Instagram Reklam Panelini mi tercih etmeli?

Sosyal medya reklam yönetimindeki en temel birinci unsur doğru reklam panelini seçmekten geçer. Hizmet verdiğiniz markanın dinamiklerine ve ihtiyaçlarına uygun bir reklam panelinin tercih edilmesi, reklam stratejilerinin beklenilen performansları vermesine ve bununla birlikte markanın da yükselişe geçmesinde etkilidir. Doğru reklam panelini seçerken de dikkate almamız gereken bazı kriterler vardır. Şimdi hep birlikte bu kriterlerin neler olduğuna göz atalım.



Instagram Reklam Paneli

Instagram reklam paneline ulaşmak için Instagram gönderinizin sağ alt köşesinde bulunan “Gönderiyi Öne Çıkar” ya da “Tanıtım Oluştur” butonunu kullanmanız gerekir. Bu reklam paneli, Meta Business Manager’a göre kıyasladığımızda oldukça basit bir yapıya sahiptir. Reklam yayınlama konusunda hiçbir eğitim almamış bir kişi bile rahatlıkla bu panelden reklamlar oluşturabilir. Fakat reklamların başarıya ulaşması için sadece reklam yayınlamayı bilmek yeterli değildir.

Instagram reklam paneli üzerinden “Profil Ziyaretleri” hedefi ile verilen reklamların temel amacı bir Instagram hesabının etkileşim, takipçi, erişim ve ziyaret oranlarını organik bir şekilde artırmaktır. Bu reklamlarda hedefleme konusunda çok detaya giremez ama sayfanız/sektörünüz ile ilgili olabilecek insanların karşısına reklamlarınızı “ilgi alanı” bazında çıkarabilirsiniz.

Meta Reklam Paneli mi Instagram Reklam Paneli mi Tercih Edilmeli2
Instagram Reklam Paneli

Bir diğer reklam hedeflemesi ise “Web Sitesi Ziyareti ve Mesajlar”dır. Bu tür reklamların temel amacı genellikle potansiyel müşteri sayısını artırmaktır. Fakat Instagram reklam panelinde hem reklam setlerinin hem de reklam görsellerinin test edilmesi mümkün olmadığı için bu iki reklam modelinin mümkün olduğunca Meta Business Manager üzerinden verilmesi gerekir.

Bazı kişiler, bu panel üzerinden detaylı hedefleme yapılamadığı için Instagram reklam panelinin dezavantajlı konumda olduğundan bahseder. Verilen her reklam detaylı hedeflemeler ya da spesifik kitlelere özel verilmek zorunda değildir. Bu bakış açısı ile yaklaşılan her reklamın başarılı olma ihtimali de oldukça azdır. Detaylı hedeflemeleri reklamın türüne ve amacına göre kullanmak, doğru sonuçlar alınması bakımından daha etkili olacaktır.

Instagram reklam panelini özetlemek gerekir ise basit bir arayüze sahip, takipçi, etkileşim ve profil ziyaretlerini artırma konusunda etkili bir panel diyebiliriz.

Avantajlar:

  • Organik takipçi ve etkileşim artırma konusunda etkili.
  • Basit bir arayüz.
  • İleri düzey reklam bilgisine ihtiyaç duymayan bir panel yapısı.
  • Reklam metriklerini kolay bir şekilde okuma ve anlama olanağı.
  • Hızlı bir şekilde reklam yayınlama imkanı.

Meta Reklam Paneli

Meta Business Manager, ileri düzey reklam çalışmaları için tercih edilen bir reklam paneli. İlgi alanına, demografik bilgilere ve davranışlara dayalı hedeflemelerin oluşturabildiği, hedef kitlelerin daraltılıp/hariç tutulabildiği, remarketing kampanyalarının etkin bir şekilde yürütülebildiği, çeşitli A/B testlerinin gerçekleştirilebildiği ve daha sayamadığım birçok özelliğin bulunduğu gelişmiş bir panel olarak bizleri karşılar.

Meta Reklam Paneli mi Instagram Reklam Paneli mi Tercih Edilmeli
Meta Reklam Paneli

Meta Business Manager, potansiyel müşterilere ulaşmak, ürün/hizmetleri etkin bir şekilde pazarlamak ve veri reklamcılığını yönetmek için kullanılır. Meta paneli üzerinde “Profil Ziyareti Reklamları” bulunuyor olsa da Instagram reklam panelinde alınan performans ile aynı performans maalesef buradan alınamaz. Bu yüzden takipçi odaklı reklamların Instagram üzerinden verilmesi daha sağlıklı bir seçimdir.

Avantajlar:

  • Hedef kitleleri, “ilgi alanı, demografik ve davranışsal” olarak 3 farklı kategoriye ayırma imkanı.
  • Remarketing ve retargeting reklamlarını oluşturma imkanı.
  • Satış ve potansiyel müşteri kazandırma konusunda etkili.
  • Reklam setleri ve görselleri sayesinde, A/B testlerinin oluşturulabilmesi.
  • Çok geniş kapsamlı reklam analiz raporlarının alınabilmesi.
  • Veriye dayalı reklam çalışmalarının gerçekleştirilebilmesi.

Meta ve Instagram Reklamcılığı Özet

Tüm konuyu özetlemek gerekirse, öncelikle markanızın ihtiyaç ve isteklerini anlamalı, hedef kitlenize nereden ulaşmak istediğinize karar vermelisiniz. Markanızın satışa mı, takipçi artışına mı, bilinirliğe mi yoksa farklı bir kampanyaya mı ihtiyacı var bunları netleştirmeli, ardından reklam paneli seçim aşamasına geçmelisiniz. Hiçbir reklam panelinin birbirlerine karşı bir üstünlüğü bulunmuyor. Her panelin kendine özgü dinamikleri ve avantajları bulunduğu için hedeflerinize en uygun reklam paneli en iyi seçenek olacaktır.

Eğer Meta ve Instagram Reklamcılığını daha derinlemesine öğrenmek, stratejiler geliştirmek, doğru bildiğiniz yanlışları keşfederek reklam yönetimlerinizi daha doğru stratejiler ile yönetmek isterseniz; birebir olarak gerçekleşen Sosyal Medya ve Reklam Uzmanlığı Eğitimime göz atabilirsiniz.

Bu tür bilgilerin devamı için beni Instagram‘dan da takip edebilir, sosyal medya güncellemelerine ilişkin haberleri anında alabilirsiniz.



Daha Fazla Göster

Ahmet Ekinci

Sosyal Medya Uzmanı, Grafik Tasarımcı ve Dijital İçerik Üreticisiyim. Sosyal medya ve tasarım üzerine yeni gelişmeleri ve bilgi verici içerikleri web sitemde yazıyorum.
Başa dön tuşu