fbpx

Birebir Sosyal Medya Uzmanlığı Eğitiminin Nisan Ayı kontenjanları tamamen doldu! Ön kaydınızı en erken Mayıs ayına yapabilirsiniz.

Sosyal MedyaDijital PazarlamaGrafik Tasarım
Trend

Sosyal Medya Uzmanlığı Nedir?

Teknolojinin, internetin ve sosyal medyanın her geçen gün gelişmesiyle birlikte sosyal medya uzmanlığı, dijital pazarlama uzmanlığı gibi meslekler popülaritesini artırmaya ve herkesin ilgisini çekmeye başladı. Aslında sosyal medya uzmanlığı dediğimiz meslek, son 10 yıl içerisinde çok fazla yayılmaya ve duyulmaya başladı. 10 yıldan daha uzun bir geçmişe sahip olsa da, birçok kişi böyle bir meslek kolunun olduğundan bihaber şekilde yaşantısını sürdürüyordu.

Sosyal Medya Uzmanlığı

Sosyal Medya Uzmanı Nedir, Kimdir?

Sosyal medya uzmanlığı, özellikle pandeminin etkisiyle birlikte daha fazla önem kazandı. Sokağa çıkma yasakları, mağazaların kapatılması gibi durumlarda birçok marka ve işletme sahibi sosyal medyaya yöneldi. Hal böyle olunca, bu markaları sosyal medyada ilerletecek, satışlarını artırmalarına olanak sağlayacak sosyal medya uzmanlarına olan ihtiyaçlar da artmaya başladı.

Sosyal medya uzmanlarının kim olduğunu, ne iş yaptıklarını bilmeyenler ise kendi yağlarında kavrulmaya çalıştılar ama birçok kişi maalesef başarılı olamadı. Çünkü sistemin dinamiklerinin nasıl çalıştığını bilmeyen kişiler için sosyal medyayı etkili kullanmak oldukça zorlu bir sürece dönüşmüştü. Sosyal medya uzmanlarının yaptığı işler, insanlar tarafından basite indirgenmiş olsa da, her işte olduğu gibi bu işin de çeşitli zorlukları bulunuyordu.



Sosyal Medya Uzmanları Ne İş Yapar?

Sosyal Medya Pazarlaması, Dijital Pazarlama kavramının alt başlığı olarak karşımıza çıkıyor. Yani “Pazarlama” kavramının altında yer alan bir meslek dalı diyebiliriz. Sosyal medya uzmanları ise genellikle, marka veya kişilerin sosyal medyadaki etki gücünü artırmak için çalışmalar yürütürler. Örneğin, organik yollardan takipçi artışı, etkileşim artışı, sosyal medyanın daha etkili kullanılması, ürün ve hizmetlerin pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi, reklam çalışmalarının gerçekleştirilmesi gibi işlerle uğraşırlar.

Sosyal Medya Uzmanlığı Ahmet Ekinci

Nasıl Sosyal Medya Uzmanı Olunur?

Sosyal medya uzmanı olmak isteyen bir kişi, üniversitedeki ilgili bölümleri okuyabilir ya da sektörde verilen çeşitli eğitimlere katılım sağlayarak kendisini geliştirebilir. Ama tabii ki uzmanlık dediğimiz konu deneyim ve tecrübelerin birleşimi olduğu için sektörde en az 10.000 saatini bu işe harcamış olması gerekir. Markalaşma, pazarlama, veri analizi gerekirse tasarım gibi konularda kendisini geliştirerek, bu alanlarda belirli bir süre çalışma yapılmalıdır. Çünkü sosyal medya pazarlamasının içerisinde birçok farklı başlık da dahil olur. Eğer bir ajansta ya da şirkette çalışıyorsanız, bu başlıklar çeşitli bölümlere ayrılabilir fakat freelance olarak iş yapmak istiyorsanız, kendi başınıza birçok konuda bilgi sahibi olmaya özen göstermelisiniz.

Sektör içerisinde alacağınız eğitimler sayesinde, sektöre daha bilinçli bir şekilde giriş yapabilir, kendi gelişiminizi de hızlandırabilirsiniz. Eğitim almadan, kendi imkanlarınızla bu işi öğrenebilirsiniz fakat bu hem çok uzun sürecek hem de yaptığınız çeşitli hatalar iş yaşantınıza zarar verebilecektir. Bu alanda kendinizi geliştirmek ve ilerlemek istiyorsanız, birebir ve kişiye özel olarak sunduğum Sosyal Medya Uzmanlığı Eğitimime göz atabilirsiniz.

Sosyal Medya Uzmanlığı Nedir? Ahmet Ekinci
Sosyal Medya Uzmanlığı

Sosyal Medya Uzmanı Olmak için Üniversitelerin Hangi Bölümünü Okumalıyım?

Sosyal medya uzmanı olmak için yukarıda bahsettiğim üzere illa bir bölüm okumak zorunda değilsiniz. Ama üniversite ortamının size çeşitli sorumluluklar yüklediği ve kendinizi farklı konularda geliştirmenize olanak sağladığı da bir gerçek. Bu yüzden üniversite okuyarak bu sektöre giriş yapıyor olmanız, size ekstra avantajlar mutlaka sağlayacaktır. Ben, Yeni Medya ve İletişim programını okuyarak ve aynı zamanda okurken kendimi de geliştirerek bu alanda işler yapmaya başladım.

Bu arada üniversitenin bir bölümünde okurken dahi “kendinizi geliştirmeye” devam etmelisiniz. Eğitim müfredatı, size daha geniş ve genel konuları öğretebilir. Sektörün nasıl ilerlediğini, trendlerin ne olduğunu, müşteri ilişkilerini, hesap yönetimini, tasarımı, reklam yönetimi gibi başlıkları da kendinizi geliştirerek öğrenmelisiniz. “Ben şu bölümü tamamladım, artık uzmanım” diye bir düşünceye girerseniz, çok büyük bir hata yapmış olursunuz. Çünkü üniversite bitirmek ile bir alanda uzman olmak çok ayrı kavramlardır.

Peki hangi bölümleri tercih etmelisiniz?

  • Yeni Medya
  • Yeni Medya & İletişim
  • Reklamcılık
  • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
  • Grafik Tasarımı
  • Reklam Tasarımı ve İletişim
  • Görsel İletişim Tasarımı
  • Görsel Sanatlar ve İletişim Tasarımı
  • İletişim Tasarımı ve Yönetimi
  • Medya ve İletişim
  • Pazarlama
  • Dijital Medya ve Pazarlama
  • Sinema ve Dijital Medya
  • Sosyal Medya Yöneticiliği (A.Ö)
  • Marka İletişimi (A.Ö)

Sosyal Medya Uzmanlığı Yapmak için Nelere İhtiyacım var?

Öncelikle bu alanda artık çalışmak istiyorsanız, kesinlikle kaliteli bir telefona ve bilgisayara ihtiyacınız olacak. Bu yüzden yatırımlar yaparken, bu 2 konuya daha fazla yoğunlaşabilirsiniz. Instagram’ın iOS cihazlarda daha performanslı olmasından dolayı kesinlikle bir iPhone model cihaz edinmenizi öneriyorum. Bilgisayarınızın modeli çok önemli değil. Fakat işinizi hızlandıran ve sizi yavaşlatmayan türde bir bilgisayara sahip olmanız, iş akışınız açısından çok faydalı olacaktır.

Bunlara ek olarak eğer freelance çalışmayı düşünüyorsanız, uzun saatler masa başında oturmayı sevmeniz gerekiyor. Ya da farklı konumları gezerek de çalışmayı tercih edebilirsiniz. Ama bu işi yaparken, telefon ve bilgisayarınız ile bütünleşmeniz gerektiğini de unutmayın. Çalıştığınız müşterilerinizin nerde, ne zaman istekleri olacaklarını bilemezsiniz. Bu yüzden iş araçlarınızla birlikte olmaya özen göstermelisiniz.

İşinizi daha da ileri boyuta taşıma gibi bir düşünceniz var ise, çeşitli video kamera ekipmanlarına, ışıklandırmalara, çalıştığınız ekibe, işiniz için kullandığınız diğer araç ve gereçlere de yatırımlarınızı artırmanız gerekir. Ne kadar fazla imkanınız olursa, müşterinize o kadar kapsamlı çalışma sunabilir ve hizmet bedellerinizi yukarıya çekebilirsiniz.

Özet

Son olarak sosyal medya uzmanlığı konusunu toparlamak gerekir ise gayet keyifli ve güzel bir meslektir. Özellikle anlayışlı, çok fazla işinize müdahale etmeyen, ne istediğini bilen marka/kişiler ile çalışırsanız, kendinizi çok fazla yıpratmadan, çok güzel işler ortaya çıkarabilirsiniz. Sosyal medya uzmanı olmak her ne kadar zorlu bir süreç olsa da, eğer bu alanda uzmanlaşmak ve kariyer yapmak istiyorsanız, bu zorluklar sizi çok fazla etkilemeyecektir. Güzel insanlarla, güzel çalışma süreçleri yürütebilmeniz dileğiyle, başarılar. 🙂

Bir blog yazımın daha sonuna geldim. Beni sosyal medya platformlarında takip edebilir, merak ettiğiniz konuları iletişim kanalları aracılığıyla iletebilirsiniz. Eğitimim hakkında bilgi almak için de Sosyal Medya Uzmanlığı Eğitimime göz atabilirsiniz.



Daha Fazla Göster

Ahmet Ekinci

Sosyal Medya Uzmanı, Grafik Tasarımcı ve Dijital İçerik Üreticisiyim. Sosyal medya ve tasarım üzerine yeni gelişmeleri ve bilgi verici içerikleri web sitemde yazıyorum.
Başa dön tuşu